Onze diensten.

We zorgen ervoor dat u geen omkijken heeft naar uw pensioenregeling. We bieden een basis dienstenpakket aan voor het beheer van uw pensioenregeling en voor de communicatie naar medewerkers. 

Beheer van uw pensioen­regeling

Basisdienstenpakket

Het basisdienstenpakket bestaat uit werkzaamheden voor het inregelen van het pensioencontract en werkzaamheden tijdens de contractsperiode. 
Deze kosten zijn opgenomen in de administratiekosten en worden vastgelegd in de uitvoeringsovereenkomst.

Aanvullende dienstverlening 

Naast het basisdienstenpakket biedt Zwitserleven samen met uw adviseur een groot aantal aanvullende diensten aan. Bijvoorbeeld:

  • Tussentijds wijzigen van uw pensioenreglement.
  • Extra (financiële) informatie voor uzelf of uw accountant.
  • Waardeoverdracht.

Communicatie naar medewerkers

Basiscommunicatie 

De basiscommunicatie bestaat uit communicatie bij aanvang van het pensioencontract en tijdens de contractsperiode. 
Deze kosten zijn meegenomen in de administratiekosten en worden vastgelegd in de uitvoeringsovereenkomst.

Aanvullende communicatiediensten 

Naast de basiscommunicatie bieden wij samen met uw adviseur maatwerk communicatie oplossingen aan voor uw werknemers. Deze persoonlijke ondersteuning is erop gericht:

  • Het pensioenbewustzijn van uw medewerkers te verhogen.
  • Uw medewerkers inzicht te geven in (de hoogte van) hun pensioen.
  • Uw medewerkers beter in staat om weloverwogen keuzes te maken over hun pensioen.

Bekijk onze diensten en vraag ze direct aan

De aanvullende diensten en de kosten hiervan vindt u in onderstaande dienstencatalogus. 

Wijziging pensioenreglement en/of uitvoerings­overeenkomst

Een aantal diensten kunt u direct aanvragen via onderstaande formulieren: