Hoe tevreden zijn werkgevers over Zwitserleven?
ImageProducten

Hoe tevreden zijn werkgevers over Zwitserleven?

ImageLeestijd 2 minuten

Bij Zwitserleven zijn heldere communicatie, duurzaamheid, eenvoudig beheer en service belangrijke aandachtspunten. Elke dag doen wij hard ons best om klanten naar tevredenheid te bedienen en hen het Zwitserleven gevoel te geven. Maar hoe tevreden zijn onze klanten? We delen graag de resultaten van ons klanttevredenheidsonderzoek met u.

Het onderzoek

In 2023 hebben in totaal zo’n 250 werkgevers aan het onderzoek meegewerkt en zo hun feedback gegeven op onze dienstverlening. Bij het onderzoek gebruiken we de Net Promoter Score, of NPS. Hoe hoger deze score, hoe meer tevreden en loyaal werkgevers zijn. De steekproefomvang is vrij klein. Daarom zijn de resultaten van deze groep slechts een indicatie. Een tevreden klant is voor het allerbelangrijkste en met uw input kunnen wij onze dienstverlenging verder verbeteren. Geef uw mening.

De uitkomsten

Het laatste onderzoek vond onlangs plaats. Wat zijn de belangrijkste uitkomsten? De NPS score is helaas iets gedaald ten opzichte van de vorige meting. Er is dus ruimte voor verbetering. Werkgevers vinden bijvoorbeeld dat de communicatie proactiever en transparanter mag en ze willen graag meer persoonlijke contactmomenten. Daarnaast vonden werkgevers dat de snelheid van de dienstverlening beter kan en MijnZwitserleven voor werkgevers ervaren ze als verouderd. Ondertussen zijn we al druk bezig met het verbeteren van MijnZwitserleven. We verwachten de verbeterde versie eind Q1 ’24 aan jullie te introduceren. Natuurlijk gaan we ook met de andere verbeterpunten aan de slag.

Gelukkig zien we ook positieve punten. De zogenaamde ‘Promotors’, die ons een 9 of een 10 geven, waarderen bijvoorbeeld vooral de snelle, accurate service en betrouwbaarheid van Zwitserleven. Ook een uitstraling van duurzaamheid worden gewaardeerd. Deze punten willen we graag behouden.

Hoe belangrijk is het klanttevredenheidsonderzoek voor Director Employer Solutions Jan Willem Hoitsma?

Door goed te luisteren naar onze klanten krijgen we inzicht in de wensen en verwachtingen. Klantfeedback is voor mij een zeer waardevolle bron om onze proposities, klantenservice en klantervaring continu te verbeteren. We doen ook echt wat met de uitkomsten en koppelen de resultaten twee keer per jaar aan u terug. Daarom de oproep om samen verder te verbeteren door mee te blijven doen aan onze klantonderzoeken.

Vervolgonderzoek

Het klanttevredenheidsonderzoek is erg waardevol. Het geeft ons inzicht in hoe klanten onze dienstverlening ervaren. We blijven het onderzoek dan ook uitvoeren. In maart 2024 volgt een nieuw klanttevredenheidsonderzoek. Een selectie hiervan ontvangt een uitnodiging. Een andere groep ontvangt in september een uitnodiging


Dit artikel is gepubliceerd op 06 februari 2024

Misschien vindt u dit ook interessant:

Geen papieren facturen meer

Per 1 januari versturen we geen papieren facturen meer.

Leestijd 2 minuten

MijnZwitserleven werkt vanaf nu nóg efficiënter

MijnZwitserleven voor werkgevers is verbeterd. Met nog meer overzicht en gebruiksgemak.

Leestijd 2 minuten

Het werkgeversportaal is verbeterd

Het werkgeversportaal biedt uw klanten nu nog meer overzicht en gebruiksgemak.

Leestijd 2 minuten

Geen papieren facturen meer

Per 1 januari 2025 stoppen we met het versturen van papieren facturen. Voortaan ontvangt u een e-mail als er facturen klaarstaan in MijnZwitserleven.

Leestijd 2 minuten