Zwitserleven genomineerd voor Pensioen Pro Award
ImageDuurzaam

Zwitserleven genomineerd voor Pensioen Pro Award

Zwitserleven is genomineerd voor de Pensioen Pro Award in de categorie ‘Langetermijnbelegger van het jaar 2021’. De award wordt uitgereikt aan de pensioenuitvoerder met een onderscheidende beleggingsstrategie die zowel een financieel als maatschappelijk rendement oplevert. De feestelijke uitreiking is dit jaar op 17 maart in Amsterdam.

Ieder jaar deelt de vakjury van de Pensioen Pro Awards tien prijzen uit aan personen en organisaties in de pensioensector die zich op een bepaald terrein verdienstelijk hebben gemaakt. Naast gouden en zilveren prijzen, zoals Pensioenfonds van het jaar, zijn er zes themaprijzen te vergeven. Een daarvan is Langetermijnbelegger van het jaar. Zwitserleven is een van de drie genomineerden hiervoor.

Erkenning voor duurzaam beleggingsbeleid

De nominatie is een erkenning voor ons duurzaam beleggingsbeleid. Wij voelen ons verantwoordelijkheid voor het pensioengeld dat onze klanten ons toevertrouwen en zetten ons in om een optimaal rendement te behalen. Niet alleen financieel, maar ook maatschappelijk. Als pensioenverzekeraar stimuleren we bedrijven en overheden, mens, milieu en maatschappij te respecteren. Zo dragen we bij aan het verduurzamen van de wereld waarin we leven. Want het Zwitserleven Gevoel is onlosmakelijk verbonden met een mooie wereld.

Meer over duurzaamheid

Prijsuitreiking

De prijsuitreiking vindt donderdagavond 17 maart plaats in de Koepelkerk te Amsterdam.

Meer informatie over de Pensioen Pro Awards

Dit artikel is gepubliceerd op 14 maart 2022

Duurzaam beleggen: activiteiten eerste kwartaal 2024.

Elk kwartaal brengt Cardano Asset Management (de fonds­beheerder van de Zwitserleven fondsen) verslag uit over de manier waarop zij haar duurzame beleggingsbeleid uitvoert.

Zwitserleven voor de 2e keer achtereen aan kop in duurzaamheidsranking van VBDO

Zwitserleven, als onderdeel van Athora Netherlands, behaalt eerste plaats in de benchmark 'Verantwoord Beleggen door Verzekeraars in Nederland'.

Vervolg op wijziging beleggingsbeleid Zwitserleven Duration fondsen.

Eén van de beleggingsrestricties van de Zwitserleven Duration fondsen is nu aangepast.

Wijziging beleggingsbeleid Zwitserleven Duration fondsen.

ACTIAM Cardano maakt een aantal wijzigingen in de beleggingsstructuur, het beleggingsbeleid en het duurzaamheidsbeleid van een aantal Duration fondsen.

Duurzaam beleggen: activiteiten eerste kwartaal 2023.

In dit rapport ligt de focus op biodiversiteit en de diverse organisaties die zich op dit gebied inzetten om de effecten op het klimaat en milieu inzichtelijk en meetbaar te maken.

Duurzaam beleggen: activiteiten vierde kwartaal 2022

Elk kwartaal brengt ACTIAM verslag uit over de manier waarop zij haar duurzame beleggingsbeleid uitvoert. Dit kwartaalrapport staat in het teken van het spanningsveld tussen praten over klimaatverandering en daadwerkelijke actie.