Recordaantal inschrijvingen voor Zwitserleven PensioenAvond.

1300 aanmeldingen voor online pensioen-informatieavond vanuit huis

Zwitserleven organiseert op 21 april de PensioenAvond, speciaal voor 40-55 jarigen. Niet op het hoofdkantoor in Amstelveen maar volledig digitaal. En dat blijkt een schot in de roos. Maar liefst 1300 klanten hebben zich inmiddels aangemeld voor de online informatieavond over inzicht in je pensioeninkomen.

Het thema van de PensioenAvond is deze keer: ‘Kies nu voor later’. In ieder mensenleven zijn er verschillende momenten die een grote invloed hebben op het inkomen voor later; nieuwe baan, arbeidsongeschiktheid, eigen bedrijf, trouwen/scheiden en met pensioen gaan. Op zulke momenten is het verstandig om stil te staan bij je inkomen voor later. De experts van Zwitserleven gaan in op de pensioenactualiteiten en wat deze betekenen voor het pensioeninkomen. In eenvoudige stappen laten zij zien hoe deelnemers meer inzicht kunnen krijgen in hun persoonlijke financiële situatie op de pensioendatum. En welke stappen er samen met een onafhankelijke adviseur genomen kunnen worden om het inkomen voor later goed te regelen.

‘Pensioenbewustzijn moet omhoog’

Ria Blok-Leenheer, directeur Marketing & Sales bij Zwitserleven: ‘Juist nu is pensioen actueler dan ooit. Het nieuwe pensioenakkoord heeft gevolgen voor de pensioenopbouw van iedere Nederlander. Werknemers krijgen meer keuzemogelijkheden en invloed op het uiteindelijke pensioen. Het hoge aantal aanmeldingen voor onze online PensioenAvond is daarom een goed teken want het pensioenbewustzijn, juist in deze specifieke leeftijdscategorie, moet omhoog. De keuzes die zij nu maken, zijn van grote invloed op het pensioen op latere leeftijd. Samen met de adviseur helpen we hen om meer inzicht te krijgen in hun financiële situatie om zo te werken aan een financieel onbezorgde toekomst.’

Over de Zwitserleven PensioenAvonden

Zwitserleven vindt het belangrijk dat mensen zich zo goed mogelijk voorbereiden op het inkomen voor later. Hiervoor organiseert dé pensioenverzekeraar jaarlijks verschillende PensioenAvonden voor werknemers met een pensioenregeling bij Zwitserleven. Dit zijn informatieve avonden, waarbij geen advies wordt geven, maar waar experts dieper in gaan op het belang van een goede financiële voorbereiding.

Meer over de PensioenAvond

Dit artikel is gepubliceerd op 15 april 2021