Anbang bereikt overeenstemming over verkoop VIVAT

Anbang bereikt overeen­stemming over verkoop VIVAT

VIVAT is door haar aandeelhouder Anbang geïnformeerd dat zij overeenstemming heeft bereikt met Athora en NN Group over de verkoop van VIVAT. De overeenstemming is voorwaardelijk aan onder meer het doorlopen van het adviestraject met de medezeggenschap en goedkeuring van toezichthouders. De voorgenomen verkoop is onderdeel van Anbang's strategische heroriëntatie die zij in oktober 2018 aankondigde.

Meer informatie en vragen?
Lees hier het persbericht van VIVAT. Heeft u vragen? Neem dan contact op met de medewerkers van Zwitserleven. Wij helpen u graag! Hieronder vindt u de meest gestelde vragen.

Veel gestelde vragen van klanten

1. Wat betekent dit voor mij als klant?
Voor onze huidige klanten en relaties verandert er door de voorlopige koopovereenkomst niets. Klanten behouden hun rechten en plichten bij de door hen afgesloten pensioenovereenkomst of product.

2. Ik ben nu klant van Zwitserleven. Verandert dat? Valt mijn pensioenregeling of product straks onder het merk Athora of NN?
Met het bereiken van deze overeenstemming over de verkoop van VIVAT zijn nog niet alle details bekend. Zodra er ontwikkelingen zijn die betrekking hebben op de producten, diensten of merken van VIVAT, informeren wij u daarover.

3. Wat voor organisatie zijn Athora en NN?
Athora is een gespecialiseerde verzekerings- en herverzekeringsgroep die volledig gericht is op de Europese markt. Athora is gefocust op lange termijn groei en wil een leidende rol spelen in het samenvoegen van pensioen- en levensverzekeringen in Europa. Athora wil met de producten die zij aanbieden, een vertrouwde en langdurige relatie ontwikkelen met de klant om aan hun verwachtingen, behoeften en vereisten te voldoen. NN Group is een leidende Nederlandse verzekeraar.

4. Waarom wordt VIVAT verkocht?
De aandeelhouder Anbang is een strategische heroriëntatie gestart, waarin zij onder meer de mogelijkheden van de verkoop van hun buitenlandse bezittingen onderzoekt.

5. Hoe word ik als klant op de hoogte gehouden?
Zodra er ontwikkelingen zijn die relevant zijn voor onze klanten informeren we u daar over via de gebruikelijke kanalen.