Lancering van het nieuwe Zwitserleven gevoel.
ImageOver Zwitserleven

Lancering van het nieuwe Zwitserleven gevoel.

ImageLeestijd 4 minuten

Zwitserleven vaart een nieuwe koers en geeft het Zwitserleven gevoel een nieuwe richting met de merkcampagne ‘Een gevoel dat we delen’. Met de start van de campagne op 12 maart wordt ook meteen de nieuwe positionering duidelijk. Stond in eerdere campagnes de pensioengenieter centraal, nu zien we vooral de personen die met hen meegenieten. Want dat is het mooie van het Zwitserleven gevoel: anderen voelen het ook.

Een Zwitserleven gevoel voor iedereen

Het Zwitserleven gevoel staat voor het onbezorgde gevoel dat je alles goed geregeld hebt, en dat je lekker met pensioen kan.
Paul Pilon, Brand Lead bij Zwitserleven: “Als je praat met mensen en hoort hoe ze hun pensioentijd willen besteden, dan past het beeld van de gepensioneerde man, eenzaam op een wit strand, ver weg van hier, niet meer in de huidige tijdsgeest. Pensioenambities zitten 'm vaak in kleine dingen, niet in grote dromen. Bovendien wil niemand alleen oud worden. Daarom varen we een nieuwe koers. Door te laten zien dat als jij geniet van het Zwitserleven gevoel, anderen met je meegenieten.”

Een pensioen met gevoel

Met de nieuwe campagne wil Zwitserleven dus verbreden en meer mensen aanspreken. Maar ook pensioenen emotioneel veel begrijpelijker te maken.

Geneviève Ho Sam Sooi, Director Personal Solutions & Marketing bij Zwitserleven: “Met deze nieuwe campagne, en nieuwe positionering, spreken we een breder publiek aan. We laten pensioenambities zien die herkenbaar zijn en dichter bij huis liggen. Maar dat is niet genoeg. Pensioen is een complex product, maar met pensioen gaan is een emotioneel moment. Door pensioen meer gevoel te geven, begrijpelijker te maken, moedigen we onze deelnemers en toekomstige klanten aan om aan de slag te gaan met hun pensioen.”

Nieuwe stap voor het merk Zwitserleven

Het nieuwe Zwitserleven gevoel vormt ook meteen een nieuw hoofdstuk in het verhaal van Zwitserleven.

Annemieke Visser-Brons CCO Zwitserleven: “Zwitserleven is een leidende speler in de pensioenmarkt. En heeft flinke ambities. We willen graag meer doelgroepen aanspreken en hen helpen hun pensioenambities te realiseren. Zodat zij en iedereen om hen heen het Zwitserleven gevoel kunnen delen en optimaal kunnen genieten van een goed pensioen. Ik ben trots op deze nieuwe merkcampagne. Het delen van het gevoel is precies wat past bij onze eigen ambities. En geeft richting aan hoe wij de komende jaren vooruit willen.”

Ontdek het nieuwe Zwitserleven gevoel:

  • Helaas kunnen wij deze video niet weergeven omdat we geen toestemming hebben. Voor deze video moet u akkoord gaan met "Alle cookies".

    Het Zwitserleven gevoel van Soraya

    Het Zwitserleven gevoel spat ervan af. Omdat Soraya's oma met pensioen is, nemen ze lekker de tijd om te gaan zwemmen.

  • Helaas kunnen wij deze video niet weergeven omdat we geen toestemming hebben. Voor deze video moet u akkoord gaan met "Alle cookies".

    Het Zwitserleven gevoel van Team 7

    Sinds coach Gerard met pensioen is, stopt ie al zijn tijd in team 7. Zo geniet de hele club van zijn Zwitserleven gevoel.

  • Helaas kunnen wij deze video niet weergeven omdat we geen toestemming hebben. Voor deze video moet u akkoord gaan met "Alle cookies".

    Het Zwitserleven gevoel van Tobi

    Helemaal uitgelaten dat z'n baasje met pensioen is. Door alle aandacht geniet Tobi ook van het Zwitserleven gevoel.

  • Helaas kunnen wij deze video niet weergeven omdat we geen toestemming hebben. Voor deze video moet u akkoord gaan met "Alle cookies".

    Het Zwitserleven gevoel van Lisa

    Dit is geen theater. Dit zijn gelukstranen. Nu Lisa's tante met pensioen is, genieten ze samen van de mooiste opera's.


Dit artikel is gepubliceerd op 12 maart 2024

Misschien vindt u dit ook interessant:

Nieuwe directie Zwitserleven PPI

Per 1 juni 2024 krijgt Zwitserleven PPI N.V. een nieuwe directie, met Edwin van den Oever als CEO, opvolger van Arjen van Zanten.

Leestijd 2 minuten

Zwitserleven en Athora Netherlands nieuwe partner Koninklijk Concertgebouworkest

Zwitserleven is per 1 januari 2024 partner geworden van het Koninklijk Concertgebouworkest.

Leestijd 2 minuten

Jaarcijfers Athora Netherlands 2023

Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, heeft haar financiële resultaten over 2023 gepubliceerd.

Leestijd 2 minuten

Het Zwitserleven gevoel. Een gevoel dat we delen

Het Zwitserleven gevoel wordt groter, als je het deelt met je dierbaren. Met die gedachte willen wij werknemers inspireren om na te denken over hun pensioen.

Leestijd 2 minuten