Athora publiceert halfjaarcijfers; groei Zwitserleven zet voort.

Athora publiceert halfjaarcijfers; groei Zwitserleven zet voort.

Vandaag heeft Athora Netherlands haar cijfers over de eerste helft van 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een stabiele solvabiliteitspositie. De commerciële resultaten van Zwitserleven laten zien dat de groei in pensioenen doorzet.

Strategie effectief in uitvoering

In lijn met de strategie die vorig jaar is aangekondigd met focus op de pensioenmarkt, rapporteert Athora een verdere groei in de belangrijkste pensioenproposities. Naast de toename van de pensioenpremies, nam ook de instroom in Zwitserleven PPI verder toe.

Klantvertrouwen historisch hoog

De klanttevredenheid is verder gestegen in dit eerste halfjaar. Die tevredenheid en het vertrouwen is terug te zien in de historisch hoge retentiegraad van 91,3%.

Duurzaam

Met trots meldden we al dat Zwitserleven als onderdeel van Athora Netherlands is uitgeroepen tot de meest duurzame verzekeraar van Nederland. De Eerlijke verzekeringswijzer meldde in het nieuwste onderzoek dat ze hebben gedaan, dat we adequaat actie ondernemen tegen mensenrechtenschendingen. Dit onderschrijft het belang dat we hechten aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid.

Bekijk alle resultaten in het persbericht (Engels)

Dit artikel is gepubliceerd op 08 september 2021

Nieuwe directie Zwitserleven PPI

Per 1 juni 2024 krijgt Zwitserleven PPI N.V. een nieuwe directie, met Edwin van den Oever als CEO, opvolger van Arjen van Zanten.

Zwitserleven en Athora Netherlands nieuwe partner Koninklijk Concertgebouworkest

Zwitserleven is per 1 januari 2024 partner geworden van het Koninklijk Concertgebouworkest.

Jaarcijfers Athora Netherlands 2023

Athora Netherlands, het moederbedrijf van Zwitserleven, heeft haar financiƫle resultaten over 2023 gepubliceerd.

Het Zwitserleven gevoel. Een gevoel dat we delen

Het Zwitserleven gevoel wordt groter, als je het deelt met je dierbaren. Met die gedachte willen wij werknemers inspireren om na te denken over hun pensioen.