Onze 6 klantambities
Als klant van Zwitserleven kan je op ons rekenen. Of je nu pensioen opbouwt of pensioen ontvangt. We informeren je, begeleiden je bij het maken van keuzes en ondersteunen je tijdens de hele looptijd van jouw pensioen. Dit noemen we ‘duurzame klantzorg’.
Bovendien luisteren we naar jouw behoeften en die van andere klanten. We nemen deze mee bij het ontwikkelen van onze producten en diensten. Hierbij houden we rekening met jouw situatie en de wet- en regelgeving.
We vinden dat het belang van onze klanten altijd centraal moet staan bij alles wat we doen. Om dit te bereiken, hebben we 6 klantambities opgesteld die als richtlijn gelden voor al onze werkzaamheden. Deze klantambities helpen ons om jou de beste dienstverlening te bieden.
1. We reageren actief op doorgegeven veranderingen in jouw financiƫle of persoonlijke situatie.
Als we informatie ontvangen van je, jouw werkgever of pensioenadviseur, reageren we daar snel op. Zeker als deze veranderingen invloed hebben op jouw pensioen. We stellen altijd jouw belang voorop, ook als dit ten koste gaat van ons eigen belang.
2. We zorgen dat je de juiste informatie hebt en daarop kunt handelen.
We willen je helpen om bewuste keuzes te maken. Daarom geven we je informatie op belangrijke momenten en als je daarom vraagt, zodat je goed geïnformeerd bent. We werken hierbij samen met pensioenadviseurs. Daarnaast bieden we je een persoonlijke online omgeving waar je altijd toegang hebt tot de nodige informatie en duidelijke begeleiding krijgt bij de verschillende mogelijkheden. En heb je een vraag of probleem? Dan denken we graag mee over een oplossing.
3. We zijn er voor je wanneer het nodig is.
We willen dat je je gehoord voelt. Daarom hebben we onze organisatie zo ingericht dat we altijd voor je klaarstaan en goed bereikbaar zijn op verschillende manieren. Je kunt ons altijd digitaal bereiken. Liever telefonisch contact? Bel ons dan tijdens kantoortijden. Natuurlijk kan je ons ook schriftelijk benaderen.
4. We willen je beter leren kennen.
We willen graag weten wat er bij je speelt, nu en in het verleden. Op deze manier kunnen we je zo goed mogelijk begeleiden als we contact met je hebben. Ook blijven we onszelf verbeteren door te leren van de situaties en ervaringen van jou en andere klanten.
5. We toetsen, evalueren en verbeteren jouw ervaringen steeds.
Wij luisteren naar jou en onze andere klanten en zorgen ervoor dat je de juiste ervaring hebt. Dit doen wij door interne controles uit te voeren op de kwaliteit van onze dienstverlening zoals inhoudelijke juistheid en begrijpelijkheid. We meten steeds of de klantervaring voldoet aan onze standaarden door middel van klantonderzoeken en het analyseren van beschikbare gegevens. Als we merken dat de klantervaring niet op het gewenste niveau is, nemen we actie en voeren we verbeteringen door. Als dat mogelijk is, doen we dit in samenwerking met jou en onze andere klanten.
6. We willen de beste versie van onszelf zijn voor jou.
Bij ons sta jij en onze andere klanten centraal en dit is in de hele organisatie verweven. We besteden veel aandacht aan de houding en het gedrag van ons management en onze medewerkers. Dit doen we door middel van heldere doelstellingen, beoordelingen, trainingen en opleidingen. We stimuleren hen om zichzelf voortdurend te blijven ontwikkelen. Onze werkinstructies en systemen zijn uiteraard in lijn met de eisen van duurzame klantzorg.
Pensioen opbouwen
Je pensioen is een inkomen voor later. Binnen jouw pensioenregeling heb je een aantal keuzes. Ontdek hier welke dat kunnen zijn.
Bijna met pensioen?
Over een tijdje is het zover. Dan ga je met pensioen. Het is niet erg als je daar nog niet mee bezig bent. Wij zijn er om je op weg te helpen.
Je bent met pensioen
Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt. 'Betaal ik belasting over mijn pensioeninkomen?', 'Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?', of 'Wat ga ik doen als ik meer vrije tijd heb?' Je krijgt antwoord op deze en meer veelvoorkomende vragen.