Online omgeving

We brengen veranderingen aan in de online omgeving.

Een nieuwe persoonlijke online omgeving

Vanaf de overgang krijgt u toegang tot het vernieuwde MijnZwitserleven. Hierin regelt u belangrijke zaken voor het pensioen van uw werknemers, zoals u dit nu ook al kunt in uw online omgeving. Zo kunt u bijvoorbeeld in- en uitdiensttredingen doorgeven, deelnemersrapportages downloaden, loonwijzigingen doorvoeren en facturen en specificaties bekijken. Daarnaast kunnen uw werknemers inloggen op het vernieuwde MijnZwitserleven om inzicht te krijgen in hun pensioeninkomen, beleggingen en verzekeringen voor hun partner en kinderen. Ook kunnen ze documenten zoals het uniform pensioenoverzicht (UPO) bekijken en wijzigingen doorgeven.

Gebruikersovereenkomst MijnZwitserleven

U ontvangt ook een gebruikersovereenkomst voor MijnZwitserleven. Met deze overeenkomst kunt u aangeven wie binnen uw organisatie hoofdgebruiker wordt van MijnZwitserleven. Deze persoon kan vervolgens andere collega’s machtigen om toegang te krijgen tot de online omgeving. U kunt zelf bepalen welke gegevens de collega’s kunnen zien. Het is ook mogelijk om uw adviseur toegang te geven tot deze omgeving. De hoofdgebruiker kan de toegang voor collega’s en adviseurs ook weer intrekken. Let op: de bestaande gebruikersrechten voor de huidige online omgeving worden niet automatisch overgezet naar MijnZwitserleven.

Aparte inlog voor de UPA-omgeving

Maakt u voor uw maandelijkse pensioenaangifte gebruik van UPA, de Uniforme Pensioenaangifte? Dat is de standaard om loongegevens uit te wisselen tussen uw loonadministratie en onze pensioenadministratie. Vanuit de UPA kunnen wij maandelijks, na uw goedkeuring, wijzigingen verwerken. De pensioenaangiftes en de controles regelt u nu vanuit uw werkgeversportaal. U kunt daarin ook de status van uw aangifte inzien.

Vanaf de overgang naar het administratiesysteem van Zwitserleven PPI ontvangt u een aparte inlog voor de UPA-omgeving van het Zwitserleven Pensioen (mijnpensioenaangifte.zwitserleven.nl). U regelt alle zaken die te maken hebben met de UPA-aangifte dan niet meer in uw werkgeversportaal. U ontvangt hier later meer praktische informatie over.