Online omgeving

Een nieuwe persoonlijke omgeving

In het vernieuwde MijnZwitserleven regelt u belangrijke zaken voor het pensioen van uw werknemers. Zo kunt u bijvoorbeeld in- en uitdiensttredingen doorgeven, deelnemersrapportages downloaden, loonwijzigingen doorvoeren en facturen en specificaties bekijken. Daarnaast kunnen uw werknemers inloggen op het vernieuwde MijnZwitserleven om inzicht te krijgen in hun pensioeninkomen, beleggingen en verzekeringen voor hun partner en kinderen. Ook kunnen ze documenten zoals het uniform pensioenoverzicht (UPO) bekijken en wijzigingen doorgeven.

Gebruikers MijnZwitserleven

Uw organisatie heeft één hoofdgebruiker van MijnZwitserleven. Deze persoon kan  andere collega’s machtigen om toegang te krijgen tot de online omgeving en kan zelf bepalen welke gegevens de collega’s kunnen zien. Het is ook mogelijk om uw adviseur toegang te geven tot deze omgeving. De hoofdgebruiker kan de toegang voor collega’s en adviseurs ook weer intrekken. 

Aparte inlog voor de UPA-omgeving

Maakt u voor uw maandelijkse pensioenaangifte gebruik van UPA, de Uniforme Pensioenaangifte? Dat is de standaard om loongegevens uit te wisselen tussen uw loonadministratie en onze pensioenadministratie. Vanuit de UPA kunnen wij maandelijks, na uw goedkeuring, wijzigingen verwerken.

De pensioenaangiftes en de controles regelt u via een aparte inlog voor de UPA-omgeving van het Zwitserleven Pensioen (mijnpensioenaangifte.zwitserleven.nl).