Vandaag heeft Athora bekendgemaakt dat de verkoop van alle aandelen in VIVAT aan Athora en Nationale-Nederlanden is afgerond. Athora heeft 100% van de aandelen in VIVAT overgenomen van Anbang en de aandelen van VIVAT Schadeverzekeringen direct doorverkocht aan Nationale-Nederlanden.
Athora is vanaf vandaag de nieuwe aandeelhouder van VIVAT, waar de producten en diensten van Zwitserleven en de Reaal leven- en hypotheekproducten onderdeel van zijn. Op deze pagina vindt u meer informatie over de verkoop.
Meer informatie of vragen?
Lees hier het persbericht van VIVAT. Heeft u vragen? Neem dan contact op met ons, wij helpen u graag. Hieronder vindt u de meest gestelde vragen.
Veelgestelde vragen
1. Wat betekent dit voor mij als klant?
Voor onze huidige klanten verandert er door de verkoop niets. Klanten behouden hun rechten en plichten bij de door hen afgesloten producten en diensten.
2. Ik ben nu klant van Zwitserleven. Verandert dat?
Nee, u blijft klant van Zwitserleven.
3. Wat voor organisatie is Athora?
Athora is een gespecialiseerde verzekerings- en herverzekeringsgroep die volledig is gericht op de Europese markt. Athora is gefocust op lange termijn groei en zekerheid voor polishouders, en wil een leidende rol spelen in het samenvoegen van pensioen- en levensverzekeringen in Europa. Athora wil met de producten die zij aanbieden, een vertrouwde en langdurige relatie ontwikkelen met de klant om aan hun verwachtingen, behoeften en vereisten te voldoen.
4. Waarom werd VIVAT verkocht?
De aandeelhouder Anbang is in 2018 een strategische heroriëntatie gestart, waarin zij onder meer de mogelijkheden van de verkoop van haar buitenlandse bezittingen onderzocht.
5. Hoe word ik als klant op de hoogte gehouden?
Zodra er ontwikkelingen zijn die relevant zijn voor onze klanten, informeren we u daar direct over.
This article is published on 02 April 2020