Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.
ImageAbout Zwitserleven

Moederbedrijf Zwitserleven publiceert jaarcijfers.

ImageReadtime 2 minutes

Stijgend onderliggend resultaat en verbetering solvabiliteitspositie

Op 31 maart heeft Athora Netherlands de cijfers over 2021 bekend gemaakt. De moedermaatschappij van Zwitserleven meldt een gestegen onderliggend resultaat en een significante verbetering van de solvabiliteitspositie (180%). De commerciële resultaten van Zwitserleven onderstrepen het vertrouwen van onze klanten en laten zien dat de groei in pensioenen doorzet.

Historisch hoog retentiepercentage

De bruto geboekte premies stegen naar € 2,167 miljoen, vooral als gevolg van de eerder aangekondigde pensioen buy-out van pensioenfonds Atradius. Daarnaast wist Zwitserleven een historisch hoog retentiepercentage van 91,3% te behalen, wat het vertrouwen van klanten in Zwitserleven/Athora Netherlands onderstreept. Ook de instroom in de Zwitserleven PPI nam verder toe; het beheerd vermogen steeg met 53%, naar €1,6 miljard dankzij hogere premie-inleg en waardestijgingen van de beleggingen. De solvabiliteitspositie van Athora Netherlands, een graadmeter voor de financiële weerbaarheid van een bedrijf, steeg naar 180% (2020: 161%) onder andere door de kapitaalsteun van het moederconcern.

Koploper duurzaamheid

Duurzaamheid bleef ook in 2021 een topprioriteit. Een hoogtepunt was de bekendmaking van de duurzaamheidsbenchmark door de Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling (VBDO): Zwitserleven werd, als onderdeel van Athora Netherlands, uitgeroepen tot de meest duurzame verzekeraar van Nederland.


This article is published on 05 April 2022

Misschien vindt u dit ook interessant:

Zwitserleven en Athora Netherlands nieuwe partner Koninklijk Concertgebouworkest

Zwitserleven is per 1 januari 2024 partner geworden van het Koninklijk Concertgebouworkest.

Readtime 2 minutes

The Zwitserleven feeling. It is a feeling we share

The Zwitserleven feeling becomes more profound when shared with loved ones. We aspire to encourage employees to reflect on retirement.

Readtime 2 minutes

Lancering van het nieuwe Zwitserleven gevoel.

In de merkcampagne ‘Een gevoel dat we delen’ staan niet alleen pensioengenieters centraal. Ook de personen die meegenieten van het Zwitserleven gevoel.

Readtime 4 minutes

Zwitserleven zet met nieuw management volgende stap richting pensioenspecialist.

Athora Netherlands verwelkomt Jan Willem Hoitsma en Geneviève Ho Sam Sooi binnen het managementteam van de commerciële tak, het MT Commerce.

Readtime 2 minutes