Lancering van het nieuwe Zwitserleven gevoel.
ImageAbout Zwitserleven

Lancering van het nieuwe Zwitserleven gevoel.

ImageReadtime 4 minutes

Zwitserleven vaart een nieuwe koers en geeft het Zwitserleven gevoel een nieuwe richting met de merkcampagne ‘Een gevoel dat we delen’. Met de start van de campagne op 12 maart wordt ook meteen de nieuwe positionering duidelijk. Stond in eerdere campagnes de pensioengenieter centraal, nu zien we vooral de personen die met hen meegenieten. Want dat is het mooie van het Zwitserleven gevoel: anderen voelen het ook.

Een Zwitserleven gevoel voor iedereen

Het Zwitserleven gevoel staat voor het onbezorgde gevoel dat je alles goed geregeld hebt, en dat je lekker met pensioen kan.
Paul Pilon, Brand Lead bij Zwitserleven: “Als je praat met mensen en hoort hoe ze hun pensioentijd willen besteden, dan past het beeld van de gepensioneerde man, eenzaam op een wit strand, ver weg van hier, niet meer in de huidige tijdsgeest. Pensioenambities zitten 'm vaak in kleine dingen, niet in grote dromen. Bovendien wil niemand alleen oud worden. Daarom varen we een nieuwe koers. Door te laten zien dat als jij geniet van het Zwitserleven gevoel, anderen met je meegenieten.”

Een pensioen met gevoel

Met de nieuwe campagne wil Zwitserleven dus verbreden en meer mensen aanspreken. Maar ook pensioenen emotioneel veel begrijpelijker te maken.

Geneviève Ho Sam Sooi, Director Personal Solutions & Marketing bij Zwitserleven: “Met deze nieuwe campagne, en nieuwe positionering, spreken we een breder publiek aan. We laten pensioenambities zien die herkenbaar zijn en dichter bij huis liggen. Maar dat is niet genoeg. Pensioen is een complex product, maar met pensioen gaan is een emotioneel moment. Door pensioen meer gevoel te geven, begrijpelijker te maken, moedigen we onze deelnemers en toekomstige klanten aan om aan de slag te gaan met hun pensioen.”

Nieuwe stap voor het merk Zwitserleven

Het nieuwe Zwitserleven gevoel vormt ook meteen een nieuw hoofdstuk in het verhaal van Zwitserleven.

Annemieke Visser-Brons CCO Zwitserleven: “Zwitserleven is een leidende speler in de pensioenmarkt. En heeft flinke ambities. We willen graag meer doelgroepen aanspreken en hen helpen hun pensioenambities te realiseren. Zodat zij en iedereen om hen heen het Zwitserleven gevoel kunnen delen en optimaal kunnen genieten van een goed pensioen. Ik ben trots op deze nieuwe merkcampagne. Het delen van het gevoel is precies wat past bij onze eigen ambities. En geeft richting aan hoe wij de komende jaren vooruit willen.”

Discover the new Zwitserleven feeling:

  • Unfortunately, we cannot display this video because we do not have permission. For this video you must agree to "All cookies".

    The Zwitserleven feeling of Soraya

  • Unfortunately, we cannot display this video because we do not have permission. For this video you must agree to "All cookies".

    The Zwitserleven feeling of Team 7

  • Unfortunately, we cannot display this video because we do not have permission. For this video you must agree to "All cookies".

    The Zwitserleven feeling of Tobi

  • Unfortunately, we cannot display this video because we do not have permission. For this video you must agree to "All cookies".

    The Zwitserleven feeling of Lisa


This article is published on 12 March 2024

Misschien vindt u dit ook interessant:

New on MijnZwitserleven for employers

An update of new features on MijnZwitserleven

Readtime 2 minutes

Athora Netherlands half-year figures 2024

A brief summary of the financial results of Athora Netherlands, the parent company of Zwitserleven, for the first half of 2024.

Readtime 3 minutes

Athora Netherlands half-year figures 2024

A brief summary of the financial results of Athora Netherlands, the parent company of Zwitserleven, for the first half of 2024.

Readtime 3 minutes

Always and everywhere insight into pension || The new Zwitserleven app

We have completely revamped the MijnZwitserleven app. With this app, participants now have direct insight into their pension. Moreover, the app is now more stable, and the performance has improved!

Readtime 1 minutes