Stap in jouw toekomst
MijnZwitserleven is jouw persoonlijke omgeving voor je pensioen. Bekijk je verwachte pensioeninkomen en krijg meer inzicht in je financiële toekomst. Je logt veilig in met DigiD of met je e-mailadres en wachtwoord.
In MijnZwitserleven kun je:
- Inzicht krijgen in je totale pensioen, inclusief dat van je eventuele partner en verwachte uitgaven.
- Zien wat het betekent als je eerder wilt stoppen met werken.
- Je pensioeninkomen aanvullen.
Webinar terugkijken: ‘Hoeveel pensioen mag ik verwachten en wanneer?
Meer weten over je pensioen en MijnZwitserleven? Of weten hoe je meer pensioen kan opbouwen? Kijk dan het webinar terug en ga aan de slag met jouw pensioen.
Direct iets regelen
MijnZwitserleven: hoe werkt het?
Bekijk je pensioengegevens bij Zwitserleven en vul deze (en die van je eventuele partner) aan.
Krijg inzicht in je totale pensioeninkomen en je verwachte uitgaven.
Extra pensioen opbouwen? Leg extra premie in via je werkgever of vraag een adviesgesprek met je adviseur aan.
Vragen die u misschien nog heeft:
Hoe log ik in op MijnZwitserleven?
U logt in op MijnZwitserleven met uw DigiD. Of met uw e-mailadres en wachtwoord.
Goed om te weten
Als u voor het eerst inlogt zonder DigiD heeft u uw relatienummer nodig. Uw relatienummer vindt u in uw Pensioen 1-2-3. Deze heeft u ontvangen toen u werd aangemeld bij Zwitserleven.
Nadat u bent ingelogd vragen wij om een zogenaamde twee-factor authenticatie. Dat is een extra veilige manier van inloggen. Zo verkleint u de kans dat anderen toegang krijgen tot uw account. Bij Zwitserleven vragen we als tweede veilige inlog om een code. Die code krijgt u met een authenticator-app op uw telefoon. Heeft u nog geen authenticator-app? Dan helpen wij u op de inlogschermen met het downloaden van zo'n app
Waarom kan ik het wezenpensioen of partnerpensioen niet maximaal aanvullen op MijnZwitserleven? | Why can't I fully top up the orphans pension or partner's pension on MijnZwitserleven?
NL: Je ontvangt van ons een bericht om je partnerpensioen of wezenpensioen aan te vullen. Doe je dat binnen 3 maanden? Dan kan die aanvulling maximaal zijn. Doe je dat na 3 maanden? Dan kan je niet meer het hele bedrag in één keer meeverzekeren. Het bedrag dat je nog extra kan verzekeren delen we door 4. De uitkomst is het bedrag dat je jaarlijks extra kan verzekeren totdat je na 4 jaar het maximale bedrag bereikt hebt.
EN: You will receive a notification from us to top up your partner's pension or orphans pension. If you complete this within 3 months, the top-up can be maximized. If you do it after 3 months, you won't be able to insure the entire amount at once. Instead, the remaining amount you can insure will be divided by 4. This result is the amount you can insure additionally each year until you reach the maximum amount after 4 years.
Welke informatie vind ik in MijnZwitserleven?
In MijnZwitserleven krijgt u inzicht in uw pensioen bij Zwitserleven en vindt u in één overzicht onder andere:
- Overzicht: Uw pensioeninkomen, waarvan de pensioendatum nog niet is bereikt
- Berichten: Berichten over uw pensioen als u deelneemt aan een beleggingspensioenregeling
- Documenten: Uw pensioendocumenten, zoals uw uniform pensioenoverzicht en Pensioen 1-2-3
- Mijn profiel: Uw voorkeuren en uw e-mailadres en/of mobielnummer, als u die heeft ingevuld
- Bekijk uw mogelijkheden: Krijg inzicht in uw inkomen voor later
- Bekijk details: Uw pensioeninkomen als het mee- of tegenzit
- Bekijk polis: Neemt u deel aan een beleggingspensioenregeling? Hier gaat u naar het interactieve deel van MijnZwitserleven
Bekijk polis
Neemt u deel aan een pensioenregeling op basis van beleggingen? Dan kunt u in uw persoonlijke online omgeving MijnZwitserleven meer details raadplegen en wijzigingen doorgeven. U kiest Bekijk details en dan Bekijk polis.
How do I log on to MijnZwitserleven?
You log in to MijnZwitserleven with your DigiD. Or with your email address and password.
Good to know
If you are logging in for the first time without DigiD, you will need your relationship number. You can find your relationship number in your Pension 1-2-3. You received this when you were registered with Zwitserleven. After you have logged in, we ask for so-called two-factor authentication. This is an extra secure way of logging in. This reduces the chance that others can access your account. At Zwitserleven, we ask for a code as a second secure login. You will receive this code with an authenticator app on your phone. If you do not yet have an authenticator app, we will assist you on the login screens with downloading such an app.