Op 1 februari introduceren we MijnZwitserleven. Een nieuwe, persoonlijke online omgeving die werknemers een beter en completer inzicht geeft in hun pensioenopbouw. Ook bieden we mogelijkheden om zelf een tekort aan te vullen. Samen met u en uw relaties motiveren we werknemers om actief bezig te zijn met hun inkomen voor later.
Inloggen, verkennen en bijsturen
In het nieuwe MijnZwitserleven zien medewerkers direct hun pensioenopbouw bij ons. En ze krijgen eenvoudig inzicht in hun totale pensioen, dat van de eventuele partner en de verwachte uitgaven. MijnZwitserleven geeft de werknemer ook mogelijkheden om zelf pensioen aan te vullen. En vanaf nu gaat dit helemaal digitaal!
Hoe informeren we de deelnemers en werkgevers?
Vanaf 4 februari ontvangen werkgevers informatie over MijnZwitserleven volgens de afspraken over rechtstreekse benadering. We starten met werkgevers met een DC-regeling. Om hun medewerkers te motiveren kunnen ze een promotiepakket bestellen. Ook stellen we teksten beschikbaar voor hun intranet of in een e-mail aan hun werknemers. Deelnemers ontvangen van ons een brief of e-mail over MijnZwitserleven. Onder de werknemers die inloggen verloten we elke week mooie Zwitserleven prijzen.
Wat kunt u doen?
Voor u als adviseur is dit een mooi moment om met uw relaties te praten over de arbeidsvoorwaarde pensioen en de communicatie hierover naar hun werknemers.
Heeft u vragen?
Hier vindt u voorbeelden van de werkgeversbrief en de deelnemersbrief. Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met uw contactpersoon.