Screeningsproces voor bedrijven nu sneller
ImageProducten

ImageLeestijd 1 minuten

De Nederlandsche Bank heeft aangekondigd een meer risico-gebaseerde aanpak voor WWFT te gaan hanteren. Deze beslissing leidt ertoe dat banken hun klanten veel minder vragen gaan stellen. Als Zwitserleven blijven wij hierin niet achter. Daarom hebben wij ons screeningsproces aangepast. Een UBO-verklaring vragen wij niet langer standaard op. Ook een bewijs van inschrijving in het UBO-register is niet standaard meer nodig​. Deze wijziging betekent minder werk voor de klant en voor u. Daarmee wordt het proces dus sneller.

Wij voeren nog steeds de klantonderzoeken uit, alleen zonder deze aangeleverde informatie. In sommige situaties kunnen we alsnog vragen stellen. Wel hebben we altijd de bevestiging nodig dat u als adviseur de identificatie en verificatie (I&V) heeft uitgevoerd.


Dit artikel is gepubliceerd op

Misschien vindt u dit ook interessant:

Het werkgeversportaal is verbeterd

Het werkgeversportaal biedt uw klanten nu nog meer overzicht en gebruiksgemak.

Leestijd 2 minuten

Geen papieren facturen meer

Per 1 januari 2025 stoppen we met het versturen van papieren facturen. Voortaan ontvangt u een e-mail als er facturen klaarstaan in MijnZwitserleven.

Leestijd 2 minuten

Het jaar is bijna voorbij: denkt u aan het verlengen van de uitvoerings­overeenkomst?

Als werkgevers niet op tijd verlengen, lopen ze de kans dat de risico­dekkingen voor overlijden en arbeids­ongeschiktheid vervallen. Voor twijfelaars is er de precontractuele dekking.

Leestijd 2 minuten

UBO-uittreksel vereist bij verplicht klantonderzoek

Sinds 1 augustus is voor het verplichte klantonderzoek een ge­waarmerkt uittreksel uit het UBO-register vereist bij een klantonderzoek.

Leestijd 1 minuten